FAQ: veel gestelde vragen en antwoorden!
Hoofdstuk 1 Contract wijzigen
Hoofdstuk 2 Vermissing en diefstal
Hoofdstuk 3 Leveringsduur en voorraad
Hoofdstuk 4 Defecten, klachten en annuleringen
Hoofdstuk 5 De deal en de aanbieding
Hoofdstuk 6 Nummerbehoud
Hoofdstuk 7 Diversen en afwijzingen
Hoofdstuk 8 Invullen van het contract
Hoofdstuk 9 Vragen over het netwerk en de netwerkdiensten
Hoofdstuk 10 Declaraties
HOOFDSTUK 1: HET CONTRACT WIJZIGEN
Vraag 1.1
Ik heb een contract aangevraagd en ontvangen, maar nog niet terug gestuurd. Nu wil ik mijn bestelling wijzigen. Wat moet ik doen?
Wijzigingen kunt u zelf handmatig op het contract aanbrengen alvorens het contract aan GSMWEB.nl te retourneren. Doe dit wel duidelijk, zodat onze medewerkers er niet overheen lezen. Wees er op bedacht dat iedere wijziging in toestel danwel abonnementsvorm gevolgen heeft voor de aangeboden prijsstelling. U kunt er ook voor kiezen om direct contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen dan een nieuw contract voor u aanmaken en naar u versturen. Neemt u bij twijfel altijd contact op met de helpdesk.
Vraag 1.2
De aanbieding op het contract of de NAW gegevens komen niet overeen met datgene wat ik besteld heb.
U kunt het contract handmatig corrigeren zoals bij vraag 1.1 vermeld staat.
Vraag 1.3
Indien een toestel niet meer op voorraad is en de aanbieding loopt af, wat gebeurt er dan met mijn aanvraag?
Gezien de beperkte looptijd van de aanbieding zal GSMWEB.NL de aanvraag alvast activeren. Op die manier bent u verzekerd van de actievoorwaarden waar u voor getekend heeft. Zodra het toestel weer voorradig is, versturen wij u de simkaart samen met het toestel toe. Indien u de simkaart direct wil gebruiken, zal GSMWEB.NL deze op uw verzoek alvast versturen (indien uw simkaart geactiveerd wordt voor het versturen zal het verstuurd worden met een handtekening bij ontvangst). Het toestel wordt dan later nagestuurd.
Vraag 1.4
Ik wil een toestel van de website kopen, maar ik wil een andere kleur dan op de website staat aangegeven. Is dat mogelijk?
Nee, dat is niet mogelijk. U kunt alleen kiezen voor de kleur die op de website staat vermeld.
Alle door GSMWEB.NL leverbare kleuren staan vermeld op de website. Kleuren die niet op de website van GSMWEB.NL staan zijn op dat moment helaas niet leverbaar door GSMWEB.NL
HOOFDSTUK 2: VERMISSING / DIEFSTAL
Vraag 2.1
Mijn toestel is enkele dagen geleden aan mij verstuurd, maar is niet aangekomen en blijkt vermist te zijn tijdens het verzenden. Wat gebeurt er nu?
U dient uw simkaart direct te laten blokkeren bij uw provider indien het een nieuw abonnement is (bij een verlenging is dit niet nodig). Daarnaast dient u contact op te nemen met de helpdesk van GSMWEB.NL om melding te maken van de vermissing.
Wanneer u wenst kunnen wij kosteloos een nieuwe simkaart verzenden.
GSMWEB.NL heeft alle pakketten verzekerd bij PostNL. Na melding van vermissing of diefstal van uw toestel tijdens de verzending door GSMWEB.NL wordt een onderzoek gestart. Gedurende dit onderzoek zal geen nieuw toestel worden verzonden. Een nieuwe zending zal plaatsvinden nadat het onderzoek van PostNL is afgerond. PostNL zal gedurende het onderzoek vragen om een schriftelijke verklaring waaruit blijkt dat het pakket niet in ontvangst is genomen door de geadresseerde. Een snelle reactie op dit verzoek bespoedigt de afhandeling van het onderzoek door PostNL.
Telefoonnummers klantenservice providers:
Ben: 0900 - 0401 405 of in het buitenland +316 - 2400 1405
KPN: 0800 - 0402
Tele2: 020 - 754 4444
T-Mobile: 06 - 2400 1200
Vodafone: 0800 - 0094 of in het buitenland +316 - 54 500 100
Lebara: 06 1900 1200
Vraag 2.2
Kan ik de schade door de vermissing of vertraging van het aan mij verstuurde toestel vergoed krijgen?
De verzekeringsvoorwaarden van PostNL zijn van toepassing. Bij vertraging vindt geen vergoeding plaats. Bij vermissing vindt uitsluitend vergoeding plaats voor directe schade (oneigenlijk gebruik door derden; levering van nieuw toestel). Indirecte schade, zoals het niet kunnen bellen, wordt niet vergoed.
Bij vermissing wordt er altijd een onderzoek ingesteld waarbij, afhankelijk van de uitslag, een vergoeding wordt uitgekeerd. Het komt voor dat de zending dan alsnog boven water komt. Onderzoeken worden gedaan door PostNL. Vergoeding geschiedt aan de contractant: uw verplichtingen jegens de provider staan dus los van deze vergoeding. Wij adviseren met klem om iedere factuur van de provider te voldoen, tenzij anders bevestigd door de provider. Het niet voldoen van facturen veroorzaakt in de regel meer problemen dan dat het oplost.
Vraag 2.3
Aansprakelijkheid als gevolg van diefstal: wie of wat?
Iedere zending is een zogenaamde bewuste zending, dit wil zeggen dat u als klant bewust een bestelling plaatst en deze kunt verwachten conform onze leveringssnelheid. Mocht u 3 dagen na verzending (zie uw e-mail voor het tijdstip van verzending) geen pakket hebben ontvangen of mocht Track&Trace van PostNL binnen deze periode uitwijzen dat uw pakket is vermist dan dient u hier direct melding van te maken bij GSMWEB.NL en de simkaart te laten blokkeren bij uw provider (blokkeren hoeft niet bij een verlenging). De aansprakelijkheid van GSMWEB.NL eindigt na deze 3 dagen. Schade ontstaan na de 3e dag (dag 4 en verder) valt buiten de verantwoordelijkheid van GSMWEB.NL.
Bij iedere verzending aan uw adres, mits u bij de bestelling uw e-mail adres heeft opgegeven, sturen wij u een e-mail waarin u de barcode van de betreffende zending aantreft. Met behulp van die barcode kunt u de verzending volgen via https://www.tracktrace.nl
HOOFDSTUK 3: LEVERINGSDUUR / VOORRAAD
Vraag 3.1
Wat is de levertijd van de toestellen?
Normaliter zijn alle toestellen op voorraad. Telefonisch of per e-mail bevestigde bestellingen worden binnen 1-3 werkdagen door de provider goedgekeurd. Hierna zal indien het toestel op vooraad is, naar u worden verstuurd.
Vraag 3.2
Indien een toestel niet voorradig blijkt te zijn, wat gebeurt er dan met mijn aanvraag?
Gezien de beperkte looptijd van de aanbieding zal GSMWEB de aanvraag alvast activeren. Op die manier bent u verzekerd van de actievoorwaarden waar u voor getekend heeft. Zodra het toestel weer voorradig is, versturen wij de simkaart samen met het toestel. Indien u de simkaart direct wilt gebruiken, zal GSMWEB deze op uw verzoek alvast versturen (handtekening ontvangst als simkaart al geactiveerd is). Het toestel wordt dan later nagestuurd.
Vraag 3.3
Ik heb reeds gebeld met het toestel, maar wil eigenlijk een ander model. Kan dat?
Nee, dit is niet mogelijk. Gebruikte toestellen kunnen niet omgeruild worden.
Vraag 3.4
Kan ik de bestelling afhalen?
Nee, dit is niet mogelijk. GSMWEB.NL is een internetwinkel en heeft derhalve geen afhaallocatie.
HOOFDSTUK 4: DEFECTEN / KLACHTEN / ANNULEREN
Vraag 4.1
Wat moet ik doen als mijn toestel defect is?
Wij staan er voor in dat onze producten aan de overeenkomst en de verwachtingen voldoen en dat een toestel bij normaal gebruik een behoorlijke tijd geen defecten vertoont. Gaat een toestel defect, dan kan een klant altijd bij ons terecht. Los van deze wettelijke regeling aangaande garantie, bieden fabrikanten en providers vaak eigen garanties. Het kan gemakkelijker en sneller zijn om direct contact op te nemen met de fabrikant of het reparatiecentrum van de fabrikant.
Wij zullen, indien dit sneller en gemakkelijker is, u ook wijzen op die garanties en eventueel helpen om de garantie bij de fabrikant in te roepen. U kunt het toestel dan direct naar de fabrikant of reparatiecentrum sturen. Gegeven garanties door fabrikanten providers etc. doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten die u als consument al heeft aangaande “non-conformiteit.
Hieronder leggen wij de procedures verder uit:
A.a) Controleer of u een iPhone heeft:
Heeft u een iPhone en valt het nog onder het eerste jaar, meldt uw reparatie dan aan bij Apple Support via https://support.apple.com/contact. U kunt ook telefonisch contact opnemen met de Apple Support via: 0800 0201581.
Refurbished iPhones hebben 2 jaar garantie. Download en print dan hier het aanmeldformulier voor reparaties.
LET OP !! Indien u een iPhone heeft dient u altijd "find my iPhone" te verwijderen. Indien dit niet gebeurd kan uw toestel niet onder fabrieksgarantie gerepareerd worden en ontvangt u direct een prijsopgave! Klik hier voor uitleg over het verwijderen van "find my iphone"
A.b) Controleer of u een Samsung heeft:
LET OP !! Indien u een Samsung heeft dan dient u een aantal stappen te volgen alvorens het toestel aan ons op te sturen. Deze stappen kunt u hier bekijken.
LET OP !! Indien u een Samsung S6 (of hoger) heeft dient u ook altijd "Samsung re-Activation Lock" en "Google Activation Lock" te verwijderen. Indien dit niet gebeurd kan uw toestel niet onder fabrieksgarantie gerepareerd worden en ontvangt u direct een prijsopgave! Klik hier voor uitleg over het verwijderen van de "Samsung Re-Activation Lock" en klik hier voor uitleg over het verwijderen van de "Google Activation Lock".
Stuur uw toestel op voor reparatie:
Vul het aanmeldformulier volledig in en verstuur het in combinatie met het garantie bewijs en het defecte onderdeel in een deugdelijke, neutrale verpakking naar GSMWEB.NL Nederland B.V. Wij adviseren u het pakket verzekerd te versturen.
U bent zelf aansprakelijk voor de verzending naar GSMWEB.NL. Vermeld op het aanmeldformulier duidelijk de geconstateerde klacht. U kunt onderstaand adres gebruiken:
GSMWEB.NL
t.a.v. Service afdeling
Postbus 40
1110 AA Diemen.
Belangrijk: zonder aanmeldformulier kan een reparatie niet in behandeling genomen. Voor een snelle afhandeling van uw reparatie is het essentieel dit formulier mee te sturen.
GSMWEB.NL is niet verantwoordelijk voor de data op uw telefoon. Maak dus voordat u het toestel opstuurt een backup.
B) Mobiele telefoon met simlock / operatorlogo:
De volledige garantie wordt door het betreffende netwerk afgehandeld. U dient contact op te nemen met het netwerk en het toestel daar naar toe te sturen. In geen geval het toestel naar GSMWEB sturen. Het telefoonnummer van uw provider staat op het meegezonden garantiebewijs.
C) Refurbished toestellen - Veel klanten leveren bij Apple hun iPhone in om deze voor een meerprijs het nieuwe model te bestellen. Apple controleert vervolgens of het moederbord en de processor volledig naar behoren functioneren (zelfde tests die worden gedaan op een nieuw toestel). Vervolgens wordt het toestel voorzien van nieuwe batterij, een nieuwe display en een nieuwe behuizing. Tot slot wordt het toestel opnieuw verpakt. Toestellen zijn gereset en kunnen weer aangemeld worden bij iTunes door nieuwe eigenaar. Op deze iPhone geldt 2 jaar fabrieksgarantie.
Vraag 4.2
Mijn toestel is defect geraakt binnen de garantieperiode, maar ik denk NIET dat de klacht onder de garantie valt.
Toestellen met schade (gebroken scherm, water-/vochtschade, val-/stoot-/druk schade) vallen altijd buiten de garantie.
Vraag 4.3
Wie betaalt de verzendkosten bij reparaties?
De eigenaar van het toestel betaalt de verzending van het defecte onderdeel naar GSMWEB.NL. GSMWEB.NL verzorgt de verzending na reparatie, mits binnen de garantie. Indien het defect niet onder de garantie valt, wordt er bovenop het bedrag van de prijsopgave €8,- berekend voor retourzending van het toestel.
Vraag 4.4
Hoe verpak ik mijn defecte toestel/onderdeel wanneer ik het ter reparatie opstuur?
Gebruik een deugdelijke neutrale verpakking. Let er op dat u de verpakking voldoende gefrankeerd verzendt.
Vraag 4.5
Wie draagt het risico tijdens de verzending?
De verzending van uw toestel naar GSMWEB.NL geschiedt voor eigen risico. Wij adviseren u het pakket verzekerd of aangetekend te versturen.
De retourzending van GSMWEB.NL naar u geschiedt voor risico van GSMWEB.NL.
Vraag 4.6
Wat indien de klacht zich weer/nog voordoet na reparatie?
Het komt helaas voor dat een klacht zich weer/ nog voordoet, ondanks de eerdere reparatie. GSMWEB.NL hanteert in dat geval dezelfde procedure als hierboven genoemd. Maak duidelijk melding van de eerdere reparatie op het aanmeldformulier.
Vraag 4.7
Wie bepaalt naar welk reparatiecentrum het toestel gaat?
Alle importeurs/fabrikanten hebben reparatiecentra aangewezen (gecertificeerd) die de garantiezaken en niet garantiezaken dienen af te handelen. GSMWEB.NL stuurt ter reparatie ontvangen toestellen naar deze reparatiecentra.
Vraag 4.8
Er is vochtschade geconstateerd, maar ik heb geen idee hoe dit kan zijn ontstaan. Wat nu?
Vochtschade kan meerdere oorzaken hebben en hoeft dus niet perse te maken te hebben met regen of een glas water. Ieder toestel is uitgerust met een zogenaamde vochtdetector. Deze geeft door middel van oxidatie/ verkleuring aan of het toestel in aanraking is geweest met teveel vocht. Ook kunnen afzonderlijke onderdelen van het toestel ook oxideren, los van de vochtdetector. Oorzaken kunnen o.a. zijn: transpiratie (oor), badkamerruimtes (damp), buitenlopen in de regen (met toestel op ogenschijnlijk droge plaats). Vochtschade valt niet onder de garantie en tegen de constatering "vochtschade" kan geen actie worden ondernomen.
Vraag 4.9
Welke onderdelen moet ik opsturen?
Stuur alleen het onderdeel op dat defect is. Indien het display defect is, dan dient u uitsluitend het toestel op te sturen, zonder de accu, zonder de adapter, zonder het deksel. Indien er sprake is van een stand-by probleem dient u het gehele toestel op te sturen met de accu en de adapter. Een stand-by probleem kan namelijk meerdere oorzaken hebben.
Vraag 4.10
Wat gebeurt er met mijn abonnement tijdens de reparatie van mijn toestel?
Tijdens reparatie (ook garantiezaken) loopt uw abonnement gewoon door.
Vraag 4.11
Hoe lang duurt een reparatie gemiddeld?
Een reparatie kan tot vier weken in beslag nemen. Dit is gerekend vanaf ontvangst van het defecte onderdeel door GSMWEB.NL. In incidentele gevallen kan het voorkomen dat onderdelen schaars zijn of dat het een bijzondere klacht betreft: de verwerking kan in dat geval oplopen tot zes weken.
Vraag 4.12
Kan ik een leentoestel krijgen?
GSMWEB.NL heeft geen leentoestellen. Gebruik hiervan is dus niet mogelijk.
Vraag 4.13
Hoe weet ik of de zending is aangekomen bij GSMWEB.NL?
GSMWEB.NL stuurt u een ontvangstbevestiging per e-mail. Het is dus van belang dat u ons het juiste emailadres opgeeft.
Vraag 4.14
Ik heb mijn simkaart ontvangen, in het toestel gedaan, maar het werkt niet. Wat kan dat zijn?
Controleer of uw simkaart werkt in een ander, simlock vrij, toestel. Mocht de simkaart nu wel werken ligt de oorzaak bij uw toestel. Mocht uw toestel nieuw zijn dan is deze wellicht defect. Wanneer u een toestel gebruikt wat reeds in uw bezit is dan is deze waarschijnlijk voorzien van een simlock. Om een simlock te verwijderen dient u contact op te nemen met de betreffende provider waarvan het toestel is.
Werkt de simkaart ook niet in een alternatief simlock vrij toestel neemt u dan contact op met de helpdesk van GSMWEB.NL.
Vraag 4.15
Mijn toestel werkt niet naar verwachting.
In de praktijk blijkt dat 80% van de problemen met toestellen en carkits veroorzaakt wordt door het niet juist instellen van de telefoon. Leest u daarom altijd eerst de bijgeleverde handleiding zorgvuldig door. Kijk vervolgens op de website van de fabrikant of hier aanwijzingen staan die uw probleem omschrijven. Nagenoeg alle merken hebben een professionele helpdesk, die via het internet bereikbaar is. Voor GPRS-/ MMS- / SMS- en internet instellingen dient u contact op te nemen met de provider (het netwerk dat uw telefoonabonnement levert).
Vraag 4.16
Ik wil mijn aankoop annuleren, hoe kan dat?
Retourneren losse aankopen:
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt, of het laatste goed in bezit krijgt indien de bestelling uit meerdere verzendingen bestaat.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of per e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U dient hiervoor gebruik te maken van het modelformulier voor herroeping.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
Wij zijn gerechtigd waardevermindering in rekening te brengen indien u meer met het product heeft gedaan dan noodzakelijk was om het toestel te beoordelen, zoals u dat in een fysieke winkel ook zou kunnen.
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
Aan: [ naam ondernemer]
[ geografisch adres ondernemer]
[ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]
[ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]
Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
herroep/herroepen*
Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
[Naam consumenten(en)]
[Adres consument(en)]
[Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.
HOOFDSTUK 5: De deal en de aanbieding
Vraag 5.1
Hoe lang is een aanbieding geldig?
Iedere aanbieding heeft een beperkte geldigheidsduur. De geldigheidsduur is afhankelijk van de overeenkomst die GSMWEB.NL sluit met het betreffende netwerk. In de regel lopen aanbiedingen tot het einde van iedere kalendermaand. De exacte data staan op de website vermeld. Let op: niet iedere actie heeft dezelfde einddatum. Tevens gaat iedere actie gepaard met een bepaalde voorraad. "Zolang de voorraad strekt" is dus altijd van toepassing, hetgeen betekent dat een actie ook eerder afgelopen kan zijn dan de op de website vermelde einddatum. Daar tegenover staat dat GSMWEB.NL nooit een klant zonder diens expliciete toestemming aansluit op een slechtere actie dan werd aangevraagd.
Vraag 5.2
Ik heb een contract ontvangen, ondertekend en retour gestuurd inclusief de benodigde kopieën. GSMWEB.NL heeft mijn zending echter te laat ontvangen (na de einddatum van de actie). Krijg ik nu automatisch de nieuwe (duurdere/goedkopere) aanbieding?
Indien de aanbieding is verbeterd of goedkoper is geworden, wordt uw aanvraag uiteraard gewoon behandeld. Indien de nieuwe aanbieding slechter is, wordt uw contract niet geactiveerd en ontvangt u van ons een bericht hierover.
Vraag 5.3
Ik heb het ondertekende contract op tijd ingestuurd. Achteraf blijkt dat bepaalde gegevens niet duidelijk of incompleet zijn. Het compleet maken is echter na de einddatum van de actie. Kan ik alsnog meedoen met de (inmiddels geëindigde) actie?
Niet de ontvangstdatum van het contract, maar de aansluitdatum (aktivatiedatum) is bepalend voor de actievoorwaarden. Als er vertraging ontstaat in het aansluitproces doordat uw contract of uw gegevens incompleet zijn, kan het dus voorkomen dat de uiterste vervaldatum wordt overschreden en de actie niet meer geldt. Zie ook vraag 5.2
Vraag 5.4
Ik heb een actie gezien bij Samsung (of een andere leverancier/provider) waarbij ik extra kado krijg bij aankoop van een bepaald toestel. Kan ik hier ook bij GSMWEB.nl gebruik van maken?
Op onze bestelpagina zullen wij altijd aangeven of wij meedoen met een bepaalde actie. Dus controleer (of vraag het bij onze klantenservice) altijd of wij hier ook aan mee doen.
Vraag 5.5
Wie betaald de thuiskopieheffing?
GSMWEB.NL betaalt de thuiskopieheffing.
HOOFDSTUK 6: Nummerbehoud
Vraag 6.1
Ik wil graag nummerbehoud. Kan dat?
Nummerbehoud kan onder bepaalde voorwaarden.
Kort samengevat:
Vraag 6.2
Hoe werkt nummerbehoud?
Nummerbehoud is het behouden van uw nummer wanneer u van netwerk verandert. Nummerbehoud is niet hetzelfde als contractverlenging (zie de vorige vraag voor meer informatie over contractverlenging).
Onderstaand de procedures per provider:
Procedure nummerbehoud naar KPN / Hi / Simyo.
Procedure nummerbehoud naar Vodafone / Tele2 / Hollandsnieuwe / Ben / Telfort / T-Mobile.
HOOFDSTUK 7: Diversen en afwijzingen.
Vraag 7.1
Ik heb een contract aangevraagd maar nog niks ontvangen. Wat nu?
GSMWEB.NL stuurt iedere aanvraag die voor 16.00 uur is gedaan dezelfde dag op. Indien u ons een werkend e-mailadres heeft doorgegeven, sturen wij u op dat e-mailadres een verzendbevestiging. Bij een verlenging ontvangt u ook een sms. Afhankelijk van PostNL wordt uw contract binnen 1 a 2 dagen thuisbezorgd. Indien u op vrijdag na 16:00 uur of in het weekend een aanvraag heeft gedaan, wordt uw contract de maandag daaropvolgend verstuurd. Heeft u via de sms akkoord gegeven, dan wordt het contract niet meer per post verzonden.
Vraag 7.2
Ik heb mijn contract reeds verzonden per post. Kunt u zien of deze is aangekomen?
Bij verzending per post:
Op werkdagen wordt de ontvangen post iedere morgen verwerkt. Indien uw contract door GSMWEB.NL is ontvangen, ontvangt u rond 11:30 uur een e-mail.
Vraag 7.3
Wordt mijn aanvraag altijd goedgekeurd?
Neen. GSMWEB.NL dient uw contractaanvraag in bij het betreffende netwerk. Alle netwerken voeren een zogenaamde credit-check (beoordeling op kredietwaardigheid) uit. Verschillende factoren zijn van invloed op de uitslag van de credit-check, o.a. uw betalingsverleden bij alle netwerken en uw eventuele openstaande telefoonrekeningen. Tevens maken de netwerken gebruik van een extern bedrijf dat betalingsproblemen landelijk registreert. Samenvattend kan uw contractaanvraag worden afgewezen indien het betreffende netwerk of het externe bedrijf waar het netwerk gebruik van maakt daar aanleiding toe ziet. Is uw contractaanvraag afgewezen dan ontvangt u van GSMWEB.NL een brief waarin staat waar u eventueel de reden van afwijzing kunt opvragen. GSMWEB.NL wordt niet geïnformeerd omtrent de reden van uw afwijzing. GSMWEB.NL kan u daar dan ook geen inlichtingen over verstrekken.
Vraag 7.4
Mijn aanvraag is afgewezen. Wat nu?
U ontvangt van GSMWEB.NL een brief met de mededeling dat de aanvraag is afgewezen. Tevens adviseren wij u in de brief contact op te nemen met het netwerk en/of het externe bureau dat de credit-check heeft uitgevoerd. U kunt hier uw gegevens controleren. Indien blijkt dat u ten onrechte bent afgewezen, kan de aanvraag opnieuw op onze website ingediend worden om vervolgens opnieuw aangeboden te worden bij het netwerk en de aansluiting alsnog te realiseren. Let op: het kan voorkomen dat door de vertraging als gevolg van de initiële afwijzing van uw contractaanvraag de einddatum van de actie overschreden wordt en de aanbieding niet meer geldig is. In dit geval gelden de nieuwe actievoorwaarden indien u besluit de aanvraag alsnog te activeren. Deze kunnen beter zijn maar ook slechter.
Vraag 7.5
Hoeveel aansluitingen kan ik krijgen op één naam?
Per naam (per individu) kunnen in de meeste gevallen twee contracten worden aangevraagd.
Vraag 7.6
Ik wil een duokaart, hoe kan ik dit aangeven?
GSMWEB.nl biedt geen dua simkaarten aan en kan deze niet aansluiten. Sommige providers bieden de mogelijkheid voor een duo simkaart in zijn geheel niet aan. De providers Vodafone en T-Mobile bieden wel duo simkaarten aan. Deze kunt u achteraf bij de provider zelf aanvragen. De provider kan hier extra kosten voor in rekening bregen, raadpleeg hiervoor uw provider.
Vraag 7.7
Kan ik mijn oude mobiele telefoon mileuvriendelijk door GSMWEB laten recyclen?
Op het moment dat PostNL uw bestelling aflevert, kunt u uw oude mobiele telefoon direct mee teruggeven. U kunt dit doen door de mobiele telefoon deugdelijk te verpakken in een doos en deze adresseren aan:
PostNL Recycling
Antwoordnummer 2006
2130 RH Hoofddorp
HOOFDSTUK 8: INVULLEN VAN HET CONTRACT
Vraag 8.1
Moet ik op het contract echt alle gegevens invullen, ook de gegevens die terug te vinden zijn op de kopie van mijn legitimatiebewijs en op mijn bankafschrift?
Ja. Ter voorkoming van fraude en om de snelheid van verwerken te kunnen waarborgen dient u alle gevraagde gegevens in te vullen. Indien u niet alle gevraagde gegevens op het contract heeft ingevuld, kunnen wij uw aanvraag niet of slechts met vertraging verwerken. Dit geldt ook indien de kopieën van uw legitimatiebewijs en bankafschrift ontbreken of niet goed leesbaar zijn. Een kopie van uw bankafschrift kunt u in uw internetbankieren downloaden. Via de volgende link vind u van een aantal banken de stappen om het juiste afschrift te downloaden: https://www.gsmweb.nl/helpdesk/bankafschrift.
Vraag 8.2
Ik ben reeds klant bij GSMWEB.NL. Moet ik weer alle gevraagde gegevens invullen en alle kopieën opsturen?
Ja. GSMWEB.NL heeft bij iedere aanvraag zowel een compleet ingevuld contract als de gevraagde kopieën nodig. Ook al bent u (al jaren) klant. Om fraude te voorkomen, mag GSMWEB.NL geen incomplete contracten verwerken. Hierop is 1 uitzondering. Bij verlengingen hoeven geen kopieën te worden meegestuurd. Vult u wel alle gegevens duidelijk in op het contract. Bij zakelijke verlengingen dient u wel alle bescheiden mee te sturen.
HOOFDSTUK 9: VRAGEN OVER HET NETWERK EN DE NETWERKDIENSTEN
Vraag 9.1
De factuur die ik van het netwerk heb gekregen klopt niet of ik begrijp niet hoe de factuur is opgebouwd.
Voor vragen over uw factuur kunt u contact opnemen met uw provider. GSMWEB.nl heeft geen inzicht in uw factuur. Om die reden kan GSMWEB.nl uw vraag niet beantwoorden.
Vraag 9.2
Ik wil een netwerkdienst toevoegen of activeren. Ik wil bijvoorbeeld:
Voor informatie over de mogelijkheden die uw abonnementsvorm biedt, of om diensten te activeren of uit te schakelen, kunt u rechtstreeks contact op te nemen met uw netwerk.
Vraag 9.3
Hoe zit het met simlock?
Sommige toestellen hebben een zogenaamde simlock. Dit is een blokkade die het netwerk in het toestel heeft aangebracht om te voorkomen dat u het toestel gebruikt in combinatie met een ander abonnement. Deze blokkade zorgt ervoor dat er geen simkaart van een ander netwerk in uw toestel gebruikt kan worden. Alle toestellen die GSMWEB.nl verkoopt zijn simlock vrij.
HOOFDSTUK 10: DECLARATIES
Vraag 10
Hoe moet ik een verzoek tot teruggave van gemaakte kosten (declaratie) bij GSMWEB indienen
Indien u kosten wilt laten declareren kunt u contact opnemen met de GSMWEB.NL helpdesk. U krijgt in dit geval van ons een declaratie formulier toegestuurd per mail of per post. Deze kunt u weer aan ons retouneren. Indien een betaalbewijs (bon) van een declaratie ontbreekt wordt uw declaratie niet in behandeling genomen.
HOOFDSTUK 11:
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
U kunt bij klachten over ons, onze producten en eventueel over providers contact met ons opnemen via info@gsmweb.nl of via 020-7766355. Wij zullen zo spoedig mogelijk reageren en zullen de klacht in ieder geval binnen 14 dagen inhoudelijk in behandeling nemen.
Andere vragen?
Bel 020 - 77 66 355.
Voor de zakelijke afdeling belt u 020 - 75 13 612
of E-mail naar info@gsmweb.nl
Openingstijden consumer:
maandag t/m vrijdag: 9:00 - 18:00 uur
Openingstijden zakelijk:
maandag t/m vrijdag: 9:00 - 18:00 uur
Onze medewerkers van de klantenservice staan u graag te woord!